 |
www.swiatauto.fora.pl Forum miłośników samochodów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lipa user
Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 75 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: masz ten towar?
|
Wysłany: Pią 18:27, 24 Lut 2012 Temat postu: INFO Mercedes-Benz W201 |
|
|
Pomijam chwilowo historię samej firmy MB i historię samej nazwy choć przyznaję że jest to długa ale ciekawa historia.
Rozmyślając o sensie życia, miłości, postanowiłem przybliżyć historię niezwykłego auta jakim jest Mercedes-Benz W201 czyli popularna 190-tka.
Mercedes-Benz W201 był produkowany w latach 1982-1993 oczywiście na terenie Niemiec.
Auto było odpowiedzą MB na BMW seria 3, jak widać udało się.
Silniki zastosowane miały moc od 75km(wolnossący 2.0 Diesel) do 235km(2.5 16V EVO II).
"BabyBenz" jest poprzednikiem C-klasy(W202) choć ten model nie miał oznaczenia "C-Klasa".
Silniki zastosowane są te same co w W124(czyli E-Klasie).
Auto jeden lifting, nie jak W124 dwa.
Lifting polegał głównie na zmianie list drzwiowych na "szerokie" oraz montaż nakładek progowych.
Zmianie uległ także tylny zderzak, częściowo wnętrze.
Wysoki próg załadunkowy lekko utrudnia ładunek ciężkiego towaru do bagażnika choć nie zniechęca to do kupna.
Rozwiązaniem "dzikim" jeśli chodzi o ówczesne MB jest hamulec ręczny zaciągany dźwignią ręczną. Tak może to zdziwić ale MB miały hamulce postojowe zaciągane nogą, małym pedałem za sprzęgłem.
Przejdźmy do silników.
Silniki Diesla:
2.0D-75KM
2.2D-Zależnie od źródła
2.5D-92KM
2.5 TURBO-126KM
Benzynowe (te częściej spotykane)
1.8E(wtrysk)-109KM
2.0(gaźnik)-90KM
2.0E(wtrysk)-124KM
2.3E(wtrysk)-134KM
2.6(wtrysk)-168KM
Sportowe odmiany:
2.3-16 185KM
2.5-16 207KM
2.5-16 EVO II 235KM
Oznaczenie 190D bywa mylone często z 1.9 Diesel gdyż niektórzy ida tropem W124 Gdzie 200D oznaczało silnik 2.0 Diesel.
NR NADWOZIA POD MASKĄ NA OBUDOWIE AKUMULATORA OD STRONY SILNIKA
Napęd RWD daję naprawdę sporo frajdy o czym mówić chyba nie muszę .
Zbiornik paliwa umieszczony za tylną kanapą przez co niemożliwe jest złożenie siedzeń.
Tak, prawe mniejsze lusterko jest fabryczne.
WYSTĘPOWAŁ TYLKO W WERSJI SEDAN
Choć trwały pracę nad W201 cabrio, coupe i kombi.
Najbardziej znany polski W201
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten mi się podoba
[link widoczny dla zalogowanych]
Zima po lekkich opadach całe szczęście (tak, mój)
[link widoczny dla zalogowanych]
Fotka mało artystyczna, owszem.
Dziękuję, miłej lektury i czekam na uwagi.
Wujek Piotrek/Lipa[/b]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Lipa dnia Sob 17:33, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|